15 Mart 2014 Cumartesi

DÜNYADA YAŞANACAK EN GÜZEL YER NERESİDİR?

    Ben Ordu'nun Korgan ilçesinin Yazıcı Mahallesi'nde yaşamak isterdim.Buranın eski adı Gemanos Köyü.Bir Yunan Kraliçenin adıymış Gemanos.Bana göre dünyada yaşanacak en güzel yer orasıdır.Çünkü;doğanın her türlü harikasını bulabilirim orada.Temiz havasıyla,suyuyla,yeşilliğiyle her şeyiyle mükemmel bir yer.Türkiye'de çoğu insan bilmez bu mahalleyi ama ben çok iyi biliyorum çünkü burası benim memleketim.Pazara çıkıp organik sebze aramanıza gerek yoktur.Yazın avlu dediğimiz tellerle çevrilmiş kısımda domates,biber,marul,maydanoz,patates,soğan gibi her türlü sebzeyi yetiştirebilirsiniz.Bunun yanı sıra erik,elma,armut,çilek,kiraz,dut,böğürtlen gibi meyvelerle sağlıklı bir şekilde beslenebilirsiniz.Yumurtaya ihtiyacınız yoktur.Küçük bir kümesinizin içinde beş altı tavuğunuzun olması yeterlidir.En sağlıklı ve organik yumurtayı yiyorsunuz zaten.Süt,peynir,ayran,yoğurt ihtiyacınız da yoktur.Bir ineğinizin olması yeterlidir.Ayrıca bu inek için eve sürekli yiyecek taşımanıza da gerek yoktur.Yaz mevsiminde bahçenize saldığınız zaman hayvanınız zaten tok olarak dönecek ve en az beş kilogram süt verecektir.Yazın  Karadeniz'in otlaklarından,mısırından yararlanıp kış için hazırlık yaptığınız takdirde yine dışarıdan bir şey almanıza gerek kalmayacaktır.Yine yaz mevsiminiz  fındık toplayarak daha da güzel geçecektir.Ordu'nun temiz,serin havasında küçük fındık dallarından fındık toplamak bambaşka olacaktır.Öğle yemeği bahçeye geldiğinde gölge bir yere kurulur sofra.Bu yemek tadı öyle bir şeydir ki size en pahalı boğaz manzaralı restaurantlardaki  yemeğin tadını aratmaz.Ancak yemek bitince kalkıp işe başlamak zor olacaktır.Yine fındık toplarken arada bir gelen ayran bambaşka bir enerji verir.Bu toplanan fındığı kuruttuktan sonra bir kısmını satıp harçlık yapabilir,bir kısmını da evinize tadımlık bırakabilirsiniz.İnsan daha ne ister ki rahatlık,huzur her şey var memleketimde.Siz ister beğenin,ister beğenmeyin.Burdan okumayla da olmaz,gelip görmek gerek...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder